starwars.nu
NyheterForum
FilmernaGuide
LeksakerSpel
LitteraturRedaktionen

starwars.nu forum
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Private Messages | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 SPEL
 Star Wars : elektroniska spel
 swkotor 3?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author  Topic Next Topic
Page: of 4

Darth Alan
Invånare i Galaxen

Coruscant

Posted - 2006/01/31 :  15:49:06  Show Profile Send Darth Alan a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by charlii

Nej, nej, nej... Allting som rör kontinuitet har lucasfilm licening veto
på. Utan deras godkänande tappar Lucasarts sin rätt att använda
varumärket. Och tro mig, dom bryr sig om sin tidslinje, eftersom det
skapar trogna fans och underlättar deras fortsatta arbete med att
utveckla galaxen. Även om Lucasarts själva kanske skulle tjäna mer på en
sådan grej så skulle det i det långa loppet riskera att slå tillbaka mot
tex. Dark Horse eller Del Ray (serier eller böcker) och på så sätt minska
koncernens totala intäckter.

/Charlii

det ligger nått i det du säger.
Att döpas med darth i början skulle kanske förstöra tidslinjen
men det handlar ju bara om en gubbe. T.ex på kotor 2.
Flera miljoner spelar ju det. Och alla har ju olika namn. Men det är ändå en och samma gubbe. Det är nästan som Revan. Ingen visste ju om det var en kille eller tjej. Och om Darth förstör tidslinjen, förstör inte möjligheten att välja mellan sithlord, sith maruder, sith guardian, jedi guardian, jedi forcemaster och neutral jedi i swkotor 2 det.
Report to Moderator Go to Top of Page

charlii
Invånare i Galaxen

Posted - 2006/02/01 :  00:05:03  Show Profile  Send charlii an ICQ Message Send charlii a Private Message  Reply with Quote
Tja, all valmöjlighet krånglar naturligtvis till det... Men ändå, i Kotor
I och II är lightside ending det officiella slutet, vad som egentligen
hände tidigare i spelen är inte lika intressant. Klasserna är bara rena
game mechanics och påverkar inte tidslinjen alls, namnet man väljer i
Kotor I är ju bara Revans påhittade namn och går därför lätt att bortse
ifrån. Likaså spelar inte Revans kön någon större roll i det stora hela,
vill man visa honom på bild kan man i villket fall som helst alltid
använda masken. The Exile är ifrån den här synvinkeln mycket jobbigare
att föra in i den övergripande kontinuiteten, just nu finns det faktiskt
projekt som går ut på att sätta ett officiellt namn, kön och utseende på
honom/henne. Vi får se vad det resulterar i.

/Charlii

Ana
Nykomling i Galaxen

Posted - 2006/02/06 :  17:26:42  Show Profile Send Ana a Private Message  Reply with Quote
Kotor2 var väldigt väldigt bra, men:
- slutet är ett sånt fruktansvärt antiklimax! (light side iaf)
- vad ska man med några av de kompanjoner man drar till sig? en del av dem har knappt nån funktion alls, ens i storyn
- vad ska man ha den enorma mängden prylar till? mkt junk! ok, det är kul att sätta ihop supervapen men använde t ex aldrig någonsin granater, minor eller stimulanter
- det är oftast lite för lätt att besegra motståndet, man behöver knappt använda sig av alla jeditrix man lärt sig
- det blir lite väl mycket och lång dialog ibland, utan att det leder nånvart.

Kotor3 får gärna fullföja/rättfärdiga det avklippta slutet i 2:an, och mängden prylar och trix får gärna motsvara hela spelets storlek. Hoppas det kommer men att utvecklarna får lite mer tid på sig denna gången!

Boba Fett II
Invånare i Galaxen

Dagobah

Posted - 2006/02/06 :  22:43:35  Show Profile Send Boba Fett II a Private Message  Reply with Quote
quote:

- vad ska man med några av de kompanjoner man drar till sig? en del av dem har knappt nån funktion alls, ens i storyn
- vad ska man ha den enorma mängden prylar till? mkt junk! ok, det är kul att sätta ihop supervapen men använde t ex aldrig någonsin granater, minor eller stimulanter
- det blir lite väl mycket och lång dialog ibland, utan att det leder nånvart.

Kompanjonerna kan man ju utbilda till Jedi. Fler partymembers ökar ju också omspelbarheten.

Grenades och stims är effektiva och är därför inte junk. Att du inte väljer att använda dem är annan sak

Lång dialog får du stå ut med när du spelar ett RPG, det hör till.

Slutet sög, det håller jag med om

------------------

Edited by - Boba Fett II on 2006/02/10 16:06:32

Ana
Nykomling i Galaxen

Posted - 2006/02/09 :  22:36:21  Show Profile Send Ana a Private Message  Reply with Quote
Vad jag menade var att det känns som om utvecklarna hade tänkt sig en större och djupare betydelse för kompanjoner och prylar men att det inte riktigt blev så... kanske för att storyn kapades så hårt på slutet.

Sooth
Invånare i Galaxen

Tatooine

Posted - 2006/02/10 :  00:26:04  Show Profile  Send Sooth an ICQ Message  Click to see Sooth's MSN Messenger address Send Sooth a Private Message  Reply with Quote
Jag tycker att hela spelet var väldigt lamt. Allting kändes så ogenomtänkt och tomt, det bästa exemplet är Nar Shaddaa. Det var den absolut sämst genomtänkta miljön jag skådat. Jag kan faktiskt inte beskriva, det vara bara så dåligt.
Slutet var roligt. "WIIIIE!"

*poke*

ohhh! I've got something in my Throoaaath!
Agent snuggels, this is mr Duckie. I'm in postition.

Linus
Invånare i Galaxen

Tatooine

Posted - 2006/04/20 :  08:13:15  Show Profile  Send Linus an ICQ Message  Click to see Linus's MSN Messenger address Send Linus a Private Message  Reply with Quote
The Ol' gang Obisidian har slatt ihop sej med SEGA, dom håller tydligen på med en ny RPG-titel. Kan det vara Kotor 3 det rör sej om?

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=63549

Vassego! En sneak-peak från Episode 7 som kommer 2008.

Darth Alan
Invånare i Galaxen

Coruscant

Posted - 2006/04/20 :  08:52:54  Show Profile Send Darth Alan a Private Message  Reply with Quote
Kanske men det e ju redan sagt att kotor 3 kommer ut. Så stog det i Gamereactor i ala fall. Och det är sveriges största speltidning.

http://kevan.org/brain.cgi?darth%20alan

Jaja
Invånare i Galaxen

Alderaan

Posted - 2006/04/20 :  14:26:21  Show Profile  Send Jaja an ICQ Message  Click to see Jaja's MSN Messenger address Send Jaja a Private Message  Reply with Quote
Linus: Doubt it. Hade det varit en sån heavy titel så hade de säkert gått ut med det.

Soy un perdedor...
I am a loser, baby,
So why don't you kill me?

JJ3c
Nykomling i Galaxen

Tatooine

Posted - 2007/02/24 :  14:09:24  Show Profile Send JJ3c a Private Message  Reply with Quote
Jag tycker att man skall kunna däöda statisterna om ni förstår vad jag menar. Man skall även ha jedi riddare efter sig om man är ond. Om 3:an är den sista ( hoppas inte) så skall man även hitta Darth Revan och om man är god slåss mot han och under fighten vända han till den ljusa sidan. Om man är ond skall man kunna besegra han och bli Galaxens härskare eller bli hans lärling.

May the force be with you!

JJ3c
Nykomling i Galaxen

Tatooine

Posted - 2007/02/24 :  14:41:38  Show Profile Send JJ3c a Private Message  Reply with Quote
Jagtycker att man skall förstå vad robotarna säger. som man kan med Hutter, Rodians, Ithoriens och Twi´lek

May the force be with you!

Kalo_Enda
Invånare i Galaxen

Posted - 2007/03/24 :  07:56:41  Show Profile Send Kalo_Enda a Private Message  Reply with Quote
Man blir ju exil i Kotor 2 bara för att man följt Revan med i krig, jag tycker att man kanske ska få se det.. Tänk bara om det är ett helt stort krig på Malachor!

"Only a Sith deals in aps and ops." And believe me, I am no Sith.

Timsod
Nykomling i Galaxen

Coruscant

Posted - 2007/03/29 :  20:19:51  Show Profile  Click to see Timsod's MSN Messenger address Send Timsod a Private Message  Reply with Quote
läste ej alla poster för datan e ganska seg ibland, men ialla fall va jag vet är kotor serien nedlagd och ersätts med mass effect till xbox 360

Kalo_Enda
Invånare i Galaxen

Posted - 2007/03/30 :  20:14:04  Show Profile Send Kalo_Enda a Private Message  Reply with Quote
Hur vet du det??
jsg menar vad är din källa??

"The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing."
--Albert Einstein

master ben
Nykomling i Galaxen

Kaskyyyk

Posted - 2007/03/31 :  23:41:42  Show Profile  Click to see master ben's MSN Messenger address Send master ben a Private Message  Reply with Quote
Skulle inte bli förvånad om det blir så at mass effect tar över

Vill du joina min film webside och göra filmer av spel.

Dessa spel kan vi göra filmer av Star Wars kotor, TSL, jedi academy, Halo och Counter Strike 1.6

http://www.fake-clan.se/phpBB2/

Boba Fett II
Invånare i Galaxen

Dagobah

Posted - 2007/04/01 :  12:02:23  Show Profile Send Boba Fett II a Private Message  Reply with Quote
Hört talas om multitasking?

------------------

Darth Alan
Invånare i Galaxen

Coruscant

Posted - 2007/04/02 :  13:30:41  Show Profile Send Darth Alan a Private Message  Reply with Quote
KOTOR 3 måste ju komma ut! Att det var så krånglig story i tvåan var för att allt skulle förklaras i trean. T.ex. så nämde Kreia allt det där om true sith bara för att man skulle möta dem i trean, att dem skulle vara med i handlingen. Om inte 3:an kommer så krossas mitt och många miljoner andra KOTOR fans hjärta

powck
Invånare i Galaxen

Yavin

Posted - 2007/04/02 :  22:10:52  Show Profile  Click to see powck's MSN Messenger address Send powck a Private Message  Reply with Quote
Kotor spelen 1 och 2 har varit alltför stora succeer. En trea är oundviklig. Om den kommer nästa år eller om 10 år är en annan femma

HK-47: Master, Do i have your permission to kill these disgusting meatbags?

Den e Najs

Kalo_Enda
Invånare i Galaxen

Posted - 2007/04/24 :  13:54:26  Show Profile Send Kalo_Enda a Private Message  Reply with Quote
Ni vet i Kotor 2, att om man är tjej så kan man ju få med nån som heter Disiple eller nåt (länge sen jag spelade) men i alla fall man säger ju nånting om "you look familiar" men jag har aldrig fått ut nånting av honom om det. + att han pratar med Carth Onasi.
Så i Kotor 3 så måste ju han vara med och förklara sig själv, speciellt om man är tjej.

"The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing."
--Albert Einstein

Darth Alan
Invånare i Galaxen

Coruscant

Posted - 2007/04/24 :  17:16:07  Show Profile Send Darth Alan a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Kalo_Enda

Ni vet i Kotor 2, att om man är tjej så kan man ju få med nån som heter Disiple eller nåt (länge sen jag spelade) men i alla fall man säger ju nånting om "you look familiar" men jag har aldrig fått ut nånting av honom om det. + att han pratar med Carth Onasi.
Så i Kotor 3 så måste ju han vara med och förklara sig själv, speciellt om man är tjej.

--Albert Einstein

Disicple skulle igentligen bli Jedi Exiles padawan. Men när Jedi Exile åkte iväg för att slåss i mandolorianska krigen så blev det aldrig av.

@@@@@@ SPOLIER @@@@@@

Om man har hög influence med Disicple så kan han bli din Padawan. Han blir en Jedi Consular.

Kalo_Enda
Invånare i Galaxen

Posted - 2008/09/02 :  20:03:40  Show Profile Send Kalo_Enda a Private Message  Reply with Quote
Det ryktas på youtube nu att det ska komma ett tredje KotOR. Dem säger att det ska bli ett MMORPG (Massive Multiplayer Online Role Playing Game) spel. Om det är sant eller inte vet jag ej. Men när det gäller KotOR får man aldrig sluta hoppas!!!
http://www.youtube.com/watch?v=itlv__6Hl0M <<---

Enligt dem så bekräftas det också på Biowares hemsida, men där har jag inte hittat nåt ännu..

Kalo_Enda
Invånare i Galaxen

Posted - 2008/09/06 :  17:36:14  Show Profile Send Kalo_Enda a Private Message  Reply with Quote
'KOTOR' MMO Confirmed?
This might be the biggest news to come out of E3 08: Knights of the Old Republic MMO has reportedly been confirmed.

Portfolio.com published a short excerpt of an interview with EA boss John Riccitiello where he talked about the MMOs EA has in development: "the one that people are dying for us to talk to them about -- in partnership with Lucas, coming out of BioWare." Not new info--previously, everyone assumed this meant a KOTOR MMO--but here's the new news:

N. Evan Van Zelfden, the writer of the report, said Riccitiello was asked specifically if he was talking about "KOTOR Online," and Riccitiello responded unequivocally, "Yes."

So, it's a little he-said-she-said, but moving toward official.

Joystiq: EA: LucasArts and BioWare building KOTOR MMO

http://www.g4tv.com/e32008/blog/post/687217/KOTOR_MMO_Confirmed.html

Med länken kommer till sidan som jag kopierat alltifrån, det står inte mycket mer förutom folks kommentarer!

Kalo_Enda
Invånare i Galaxen

Posted - 2008/11/27 :  14:28:26  Show Profile Send Kalo_Enda a Private Message  Reply with Quote
Nu är det bekräftat av både Lucasarts och Bioware att det blir ett MMO istället för KotOR III .
Men kul att det blir nåt iaf..

http://www.youtube.com/watch?v=GdyqopE6lVI&feature=related

Där har ni detaljer om spelet och bekräftelse på att de har börjat jobba på det!

Linus
Invånare i Galaxen

Tatooine

Posted - 2008/12/18 :  12:55:05  Show Profile  Send Linus an ICQ Message  Click to see Linus's MSN Messenger address Send Linus a Private Message  Reply with Quote
Det är i högsta grad KOTOR III. Och IV, V, VI och så vidare...

Om man nu får tro utvecklarna. Det verkar bli så gigantiskt stort, med allt historieberättande och så. Det ser jag något oerhört fram emot. Jag skiter i om grafiken inte blir det bästa, det som var roligaste med de gamla KOTOR-liren var berättandet.

Humor på hög nivå!

Kalo_Enda
Invånare i Galaxen

Posted - 2008/12/22 :  19:28:13  Show Profile Send Kalo_Enda a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Linus

Det är i högsta grad KOTOR III. Och IV, V, VI och så vidare...

Om man nu får tro utvecklarna. Det verkar bli så gigantiskt stort, med allt historieberättande och så. Det ser jag något oerhört fram emot. Jag skiter i om grafiken inte blir det bästa, det som var roligaste med de gamla KOTOR-liren var berättandet.

Humor på hög nivå!

Håller fullständigt med.
Page: of 4  Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
starwars.nu forum © 2001-2007 starwars.nu Go To Top Of Page
1.17 Snitz Forums 2000