| Author |
Topic  |
|
Linus
Invånare i Galaxen

Tatooine
Posted - 2006/01/02 : 22:30:10
|
*Man börjar inte med att kunna bära dubbelsvärd, man måste träna upp sej till Sword Master (eller nåt i den stilen) för att kunna göra det.
*Att man kan korsa kristaller med varandra t.ex: Röd+blå=lila, silver+rosa=silver-rosa
*Flera,mera och lite mera fajting-stilar.
Edit: *Multiplayer
Meesa unarmed. |
Edited by - Linus on 2006/01/02 22:33:09 |
Report to Moderator  |
|
|
TR2011
Invånare i Galaxen

Coruscant
Posted - 2006/01/02 : 23:18:40
|
Låter redan som ett spel jag inte kommer att gilla...
_______________________ And I'm proud of it! In a SCOTTISH way!
 |
Report to Moderator  |
|
|
powck
Invånare i Galaxen

Yavin
Posted - 2006/01/03 : 00:02:30
|
Jag tycker däremot att det kan bli riktigt bra, men stridssystemet i kotor är fortfarande för segt och spelet skulle få sig ett rejält lyft om man t.ex. la till stridsstilen som dom kör med i Jedi Knight.
HK-47: Master? Do i have your permission to kill these disgusting meatbags?
Har ett nytt favoritord, Vätskeboss! |
Report to Moderator  |
|
|
TR2011
Invånare i Galaxen

Coruscant
Posted - 2006/01/03 : 00:29:44
|
Ja, tar de bort RPG-stilen på fighterna och lägger in lite live-fighter så blir spelet nog riktigt bra. Hade de inte haft RPG-fighter i ettan och tvåan hade jag gillat spelen.
_______________________ And I'm proud of it! In a SCOTTISH way!
 |
Report to Moderator  |
|
|
Linus
Invånare i Galaxen

Tatooine
Posted - 2006/01/03 : 09:07:23
|
Visst, kan tänka mej att alla inte gillar RPG-stilen, men jag älskar den...
Nåväl visst skulle kotor3 passa som ett fajtang-spel i ren Outcast/Acadamy stil, men grejjen med kotor är att det var ursprungligen RPG-stil i k1 och k2. Känns konstigt om dom ändrar i all sin hast.
Meesa unarmed. |
Report to Moderator  |
|
|
powck
Invånare i Galaxen

Yavin
Posted - 2006/01/03 : 20:46:35
|
Egentligen inte, och man kan inte säga att storyn blir mindre orealistisk om striderna är lite intensivare, jag tror inte att Darth Malak bara skulle stå och vänta mellan sina slag på att hans motståndare ska slå om han fanns på riktigt.
Edited by - powck on 2006/01/03 20:46:51 |
Report to Moderator  |
|
|
charlii
Invånare i Galaxen

Posted - 2006/01/03 : 21:14:17
|
Å andra sidan skulle Kyle Katarn knappast springa runt med vapen åt en halv pluton hela tiden...
RPG, FPS, RST... Vi har alla våran favorittyp av spel, men när det gäller SW så är vi beredda att prova vad som helst. Jag hoppas att dom inte väljer att göra några betydande förändringar i stridssystemet. Däremot skulle jag inte tacka nej till ett nytt Jedi Knight-spel, gärna i NJO eller Legacy eran.
/Charlii |
Report to Moderator  |
|
|
Pontus_Windu
Invånare i Galaxen

Coruscant
Posted - 2006/01/03 : 22:05:14
|
Får väll ta och se om man kan orka sig igenom KotOR 1 och 2 någon gång. Gillar inte RPG då men.
--- Pontus_Windu ---
"May the force be with you" |
Report to Moderator  |
|
|
Boba Fett II
Invånare i Galaxen

Dagobah
Posted - 2006/01/03 : 23:20:07
|
Alltås ett KotOR med ett stridssystem á la Soul Calibur (anpassat till en större 3d miljö naturligtvis) skulle nästan få mig att köpa spelet på konsol.
------------------
 |
Report to Moderator  |
|
|
Linus
Invånare i Galaxen

Tatooine
|
|
Boba Fett II
Invånare i Galaxen

Dagobah
Posted - 2006/01/17 : 16:18:42
|
Alldeles för lite information om detta för att dra några slutsatser. Men det är kul att hoppas.
------------------
 |
Report to Moderator  |
|
|
Darth Alan
Invånare i Galaxen

Coruscant
Posted - 2006/01/28 : 20:31:42
|
| jag hoppas att om man blir så ond så att man blir en sith så får man välja om man vill ha darth före ens nams eller att man byter nams som anakin gjorde till vader t.ex att om man heter sebastian på spelet så får man välja att heta darth sebastian eller att döpa sig till darth "slaughter" typ. Men om man blir en jedi master så får man master före ens namn t.ex master sebastian. |
Edited by - Darth Alan on 2006/01/28 20:32:13 |
Report to Moderator  |
|
|
D Vader
Invånare i Galaxen

Bespin
Posted - 2006/01/28 : 21:16:09
|
Håller med! Spelet borde ha tillfällen då man blir tvungen att ändra identitet/namn, tex om man skall undkomma särskilda personer eller går över till den mörka sidan. Iaf har jag aldrig haft större förhoppningar för ett spel som nu! Hoppas de inte sviker mig...
"You've failed me for the last time, Admiral.." |
Report to Moderator  |
|
|
charlii
Invånare i Galaxen

Posted - 2006/01/28 : 21:23:27
|
Aldrig. Man kommer inte att kunna få ett slumpmassigt "Darth" namn, det skulle få alldeles för stor inverkan på den övergripande kontinuiteten.
Att "The Exile" varken har officiellt namn eller utseende är tillräckligt påfrestande på oss continuity junkies...
/Charlii |
Report to Moderator  |
|
|
Boba Fett II
Invånare i Galaxen

Dagobah
Posted - 2006/01/28 : 21:30:29
|
quote:
Att "The Exile" varken har officiellt namn eller utseende är tillräckligt påfrestande på oss continuity junkies...
Fast nu är det ju faktiskt så att 99% av de som spelar KotOR inte är "continuity junkies". Eftersom majoriteten inte bryr sig kan ju möjöigheten att namnge sin karaktär finnas.
------------------
 |
Report to Moderator  |
|
|
charlii
Invånare i Galaxen

Posted - 2006/01/28 : 21:44:25
|
Nej, även om majoriteten inte bryr sig så är minoriteten, dom inbitna SW-fansen, en väldigt viktig grupp. För Lucasarts, men särskillt för andra grenar av LF-koncernen. Dom skulle aldrig tillåta något sådant komplicerat och tilltrasslat som möjligheten att välja Darth-namn. Det kanske inte alltid framgår så tydligt, men det finns ytterst få Darth. Sällan mer än två sammtidigt. Den "normale" spelaren kan tycka att det skulle vara en kul grej, dom extrema fansen skulle bli vansinniga och EU-författarna skulle gråta blod...
/Charlii |
Report to Moderator  |
|
|
powck
Invånare i Galaxen

Yavin
Posted - 2006/01/28 : 22:54:47
|
Eu författarna? Vissa eu-böcker vimlar ju av sithlords.
Report to Moderator  |
|
|
charlii
Invånare i Galaxen

Posted - 2006/01/29 : 09:38:12
|
Fel. Sidious, Maul, Tyranus, Vader, Plageuis, Bane och Exar Kun är dom enda som nämnts i böckerna, vad jag vet. Dom andra Dark Lords of the Sith vi känner till kommer från andra källor. Dom är för övrigt inte särskillt många. Darths har vi ytterst få, förutom ovanstående Andeddu, Revan, Malak, Brandon, (Traya, Nihilius, Sion), Ruin, Rivan, Zahnna och Millienial.
Nu är det egentligen inte det som är poängen här. Star Wars bygger på en sammanhängande kontinuitet, valbarhet i spel trasslar till den. Därför är det inte någon avgörande skillnad på att vara mörk eller ljus i KotoR.
/Charlii |
Report to Moderator  |
|
|
Sithmaster
Invånare i Galaxen

Coruscant
Posted - 2006/01/29 : 10:46:27
|
Om det kommerett nytt kotor köper jag nog det direkt, för när jag köpte 2:an satt man ju klistrad tills man var Über-ond och hade dödat traya.
Men hoppas det kommer en 3:a med ungefär samma stridsystem(detär ju det som gör kotor till kotor) men kanske roligare karaktärer och mer att veta om dom
Embrace the power of the dark side
"Every single jedi is now an enemy of the republic"
 |
Report to Moderator  |
|
|
Boba Fett II
Invånare i Galaxen

Dagobah
Posted - 2006/01/29 : 10:51:53
|
quote: Originally posted by charlii
Nej, även om majoriteten inte bryr sig så är minoriteten, dom inbitna SW-fansen, en väldigt viktig grupp.
Nej pengar är viktiga, behöver jag skriva mer?
------------------
 |
Report to Moderator  |
|
|
charlii
Invånare i Galaxen

Posted - 2006/01/29 : 16:22:31
|
Vet inte riktigt hur du menar, men vad jag tänkte var iaf att Lucasfilm tjänar pengar i det långa loppet på att vårda sitt varumärke. Detta gör dom bland annat genom att hålla en strikt kontroll på att all EU är del av samma kontinuitet.
/Charlii |
Report to Moderator  |
|
|
Jaden koor
Invånare i Galaxen

Posted - 2006/01/29 : 18:02:28
|
jag förstår mig inte på folk som säger att kotors stridssystem är dåligt, visst är det dåligt om han pausar efter varje attack men den lilla detaljen kan man ju ta bort i options och vips så sitter man där med RIKTIGT häftiga fajter. Så stridssystemet ska vara kvar jag skulle dock vilja att trean blev längre än kotor I 
-------------------------------- Peace is an lie there is only passion, trough passion i gain strength, trough strenngth i gain power, trough power i gain victory, trough victory my chains are broken. The force shall free me. (Sith code) |
Edited by - Jaden koor on 2006/01/29 18:03:56 |
Report to Moderator  |
|
|
Boba Fett II
Invånare i Galaxen

Dagobah
Posted - 2006/01/30 : 22:10:07
|
quote: Originally posted by charlii
Vet inte riktigt hur du menar, men vad jag tänkte var iaf att Lucasfilm tjänar pengar i det långa loppet på att vårda sitt varumärke. Detta gör dom bland annat genom att hålla en strikt kontroll på att all EU är del av samma kontinuitet.
Grejen är att de flesta människor som spelar KotoR bryr sig inte om kontnuiteten, eller sitter inte inne med tillräcklig kunskap för att märka när ett kontinuitetsfel uppstår. Därför tror jag att utvecklaran till KotoR koncentrerar sig på bra gameplay och skapar om än motvilligt kontinuitetsfel om det gör spelupplvelsenen bättre.
Nu är ju visserligen inte möjligheten att välja namnet Darth en så stor grej men många bäckar små....
------------------
 |
Report to Moderator  |
|
|
charlii
Invånare i Galaxen

Posted - 2006/01/30 : 23:53:03
|
Nej, nej, nej... Allting som rör kontinuitet har lucasfilm licening veto på. Utan deras godkänande tappar Lucasarts sin rätt att använda varumärket. Och tro mig, dom bryr sig om sin tidslinje, eftersom det skapar trogna fans och underlättar deras fortsatta arbete med att utveckla galaxen. Även om Lucasarts själva kanske skulle tjäna mer på en sådan grej så skulle det i det långa loppet riskera att slå tillbaka mot tex. Dark Horse eller Del Ray (serier eller böcker) och på så sätt minska koncernens totala intäckter.
/Charlii |
Report to Moderator  |
|
|
powck
Invånare i Galaxen

Yavin
Posted - 2006/01/31 : 11:50:39
|
Och om man verkligen vill ha en karaktär med ett Darth namn kan man ju döpa den till det från början.
Report to Moderator  |
|
Topic  |
|