| Author |
Topic  |
|
Ironfist
Invånare i Galaxen

Posted - 2003/04/10 : 08:13:58
|
Då jag bara samlar loose vintage än så länge står alla fint uppradade i ett skåp.
Max Rebo: Jag delar din åsikt ang. MISB farkoster. Även jag tycker det ser trist ut.
--- USA: Ut ur Nordamerika! |
Report to Moderator  |
|
|
Guardian Jedi
Darth Vader

Naboo
Posted - 2003/04/10 : 09:37:32
|
Hej Max Reboo och välkommen till forumet! Ett speciellt välkommnande till detta forum då det varit ganska lugnt här ett tag.
Har mest lösa figurer ståendes i hyllor lite här och där. Tycker det är kul att ställa upp figurerna så att de bildar någon känd scen från filmerna eller liknande. Har dock en del favoritfigurer MOC hängandes på väggen. Min stolthet är Boba Fett "300th figure" MIB som dessutom är signerad av Boba Fett själv  Samlar mest på nyare figurer POTF2, POTJ, EP 1 och SAGA.
Förstår inte heller varför man behåller farkoster MISB ?? Vad är behållningen med att titta på en låda? |
Report to Moderator  |
|
|
FLUX
Invånare i Galaxen

Coruscant
Posted - 2003/04/10 : 18:21:20
|
Precis som ironfist så samlar jag bara på loose vintage. Självklart står sakerna uppställda i två upplysta vitrinskåp. Istället för att bara rada upp dom, så står dom i dioramor. En Hoth-hylla, en Endor-hylla, en Imperie-hylla osv. Bilder på min stolthet finns på http://collection.homeip.net (under "Delade dokument"). Bilderna är dock inte helt up to date, men ganska represantativa. Stoltheterna är nog min underbara Y-vinge (med bomb) som nyligen fick en R5-D4 isatt i sig. I de gamla reklambladen satt ju en sådan i, och någon ordning måste det ju vara! :)
Saknar två Ewoker och Blue Snaggletooth, sedan är min lösa figursamling komplett. Om man inte räknar med alla miljarder variationer på figurer som finns. När väl samlingen ÄR komplett, så antar jag att jag går på MOC. Men det blir så satans dyrt. Sedan vet jag inte vart jag ska göra av alla sådana förpacknigar. Tror inte sambon blir så glad om jag fyller en hel vägg med MOCs. :) Tror att jag satsar på att köpa in lite skepp istället. Vore inte helt fel med en B-vinge, en shuttle och en skiff...
EDIT: Förstår heller inte tjusningen med MISB. Jag vill kunna känna och klämma på mina saker. Det ÄR ju trots allt leksaker... Men samtidigt är det riktigt charmigt att skeppet aldrig varit öppnat. Som en tidsmaskin till 80-talet. Eller är det kanske mest sorgligt?
Maximum firepower.
http://collection.homeip.net |
Edited by - FLUX on 2003/04/10 18:24:46 |
Report to Moderator  |
|
|
robson76
Nykomling i Galaxen

Sweden
Posted - 2003/04/10 : 22:10:44
|
Nån som vet nån hemsida där samtliga kennerfarkoster 78-85 finns,med namn och bild? gärna även eventuellt värde! Tack tack/Robson |
Edited by - robson76 on 2003/04/10 22:13:45 |
Report to Moderator  |
|
|
Guardian Jedi
Darth Vader

Naboo
Posted - 2003/04/10 : 22:35:11
|
Välkommen till leksaksforumet robson76! Ta gärna en titt in i övriga forum också!
Här hoppas jag du hittar vad du söker!? Tyvärr anges inte värdet, dock allt annat som variationer, tillverknings år o.s.v  |
Edited by - Guardian Jedi on 2003/04/10 22:47:02 |
Report to Moderator  |
|
|
Max Reboo
Invånare i Galaxen

Posted - 2003/04/15 : 08:31:30
|
Detta är en fråga till Guardian Jedi men det finns kanske någon annan som kan svara på den också
Hur mycket kostade Boba Fett "300th figure"?. Hur mycket tror du att den kostar nu? Eftersom min syster åker utomlands så kanske jag ska be henne införskaffa en sådan åt mig. De finns ju fortfarande i affärer eftersom den släpptes väll runt 2000, eller?
(Jag frågar ännu en gång eftersom alla kanske inte kan se den förstafrågan eftersom de har på attt se allt från tex. en dag)
"I will not fail you again Lord Wader" |
Edited by - Max Reboo on 2003/04/15 08:35:45 |
Report to Moderator  |
|
|
Guardian Jedi
Darth Vader

Naboo
Posted - 2003/04/15 : 10:22:11
|
Sorry Max Reboo! Jag har lyckats att helt missat detta...
Boba Fett "300th figure" är relativt svår att få tag på i Sverige enligt min erfarenhet. Den säljs inte i butik längre (om inte någon affär skulle ha ett osålt exemplar, vilket jag tvekar på). Som Swedish Sith tipsar om så kan du dock ganska lätt hitta den på ebay.com om du handlar från USA (?).
Jag köpte min i Sverige av en privatperson för 400kr. Skulle nog bedömma att den är i C9. Hittar du eller din syster den utomlands så borde den vara billigare. Jag kanske kan gräva fram en till dig om du skulle vara intresserad, den lär nog i så fall kosta mellan 400-450kr.
Som du kan läsa här så släpptes den mellan 2000 och 2001.
Detta är en av de figurer som verkligen gör sig bäst MIB! 
|
Report to Moderator  |
|
|
Max Reboo
Invånare i Galaxen

Posted - 2003/04/15 : 13:58:48
|
ETT MYSTERIUM!
Tack igen för era svar men nu till ett nytt problem. Här om dan kom min morsa hem från England. Hon hade såklart med sig en Star Wars pryl. Faktiskt en av boxarna som släpptes i 25th silver anniversery serien. de släppts tre boxar med en uppbyggd scen från episod 4 i varje. I min var det när Chewbacca och Han Solo stog rygg mot rygg och sköt, och i bakrunden var det en bild på Millenium Falcon. Denna scen utspelade sig tydligen på Death Star. Men nu till problemet: Jag ville hitta scenen på min episod 4 film, men ack, inte ett skvat. Kan de ha klippt bort scenen? Vet någon? Skriv!!! Ni kan ju gå och kolla hurboxen ser ut på starwars.com och gå in på collecting sedan på 25th anniversery, ja ni vet hur man gör...
tack i förhand.
MVH Max Reboo
Edited by - Max Reboo on 2003/04/16 12:02:27 |
Report to Moderator  |
|
|
Menace
Invånare i Galaxen

Dagobah
Posted - 2003/04/16 : 19:08:49
|
Max Reboo, vad jag vet så finns det ingen scen då Chewbacca och Han Solo står rygg mot rygg. Det är bara något Hasbro slängt ihop för att det ska se snyggt ut.
Leta inte ihjäl dig efter den scenen då den inte existerar 
//Menace liman@fanforce.net |
Report to Moderator  |
|
|
Max Reboo
Invånare i Galaxen

Posted - 2003/04/16 : 20:53:25
|
Men på baksidan så finns det en bild tagen på denna scen som är uppbyggd så jag tror inte att Hasbro bara hyrde in Harrison Ford och köpte en Chewbacca dräkt bara sådär för att släppa denna figur. De andra två scener man kan köpa finns ju på filmen så jag förstår inte varför inte denna sen finns med..
Edited by - Max Reboo on 2003/04/16 20:54:32 |
Report to Moderator  |
|
|
robson76
Nykomling i Galaxen

Sweden
Posted - 2003/04/21 : 19:30:42
|
Hej alla kunniga. Jag har ett skepp som jag ej vet vad det är för något skepp. Det är typ vinrött eller brunt i färgen och har två svarta kanoner vid sidan. Jag såg det på STARWARS-utställningen på leksaksmuseet men ingen kunde hjälpa mig där. Det är köpt någongång under 78-85. Det är ganska litet med plats för en pilot. /Tack tack på förhand/ Rob. |
Report to Moderator  |
|
|
Ironfist
Invånare i Galaxen

Posted - 2003/04/21 : 19:45:43
|
robson76: Det är en s.k. Mini-rig som heter AST-5.
Mer information här.
--- USA: Ut ur Nordamerika! |
Report to Moderator  |
|
|
clutch
Invånare i Galaxen

Hoth
Posted - 2003/04/24 : 21:49:36
|
Först, ursäkta att vissa bokstäver inte kommer med, jag befinner mig i tyskland.
Jo Jag köpte nyss en silver R2 D2, 25th aniversary figur och tänkte kolla om nagon vet om den endast finns i begränsad upplaga och hur manga ex.
"Moving back instead of forward seems to me absurd" |
Report to Moderator  |
|
|
Echobase.nu
Invånare i Galaxen

Posted - 2003/04/25 : 10:24:26
|
Clutch: R2D2 "silver anniversary" var en promotional Give-away för Toys R Us. Om du köpte SW leksaker för $19.99 så fick du dig en. Om hur många det egentligen tillverkades tvistar de lärde. Först trodde man att det inte fanns så många och priset var skyhögt, sen några månader efter Toys R Us kampanjen dök det upp en jävla massa vilket drog ner priserna rejält och nu kan man i princip hitta dem för $10-15. Så tyvärr lär det nog finnas en hel drös där ute.
Clutch wrote: "Jo Jag köpte nyss en silver R2 D2, 25th aniversary figur och tänkte kolla om nagon vet om den endast finns i begränsad upplaga och hur manga ex."
|
Report to Moderator  |
|
|
OOM-9
Invånare i Galaxen

Geonosis
Posted - 2003/04/28 : 20:32:04
|
Hej alla här hur har ni det och jag har en at-st hur målar man den bäst svara sanarast
hej hopp   |
Report to Moderator  |
|
|
Jan S
Invånare i Galaxen

Hoth
Posted - 2003/05/01 : 23:41:06
|
| Vad är det för röd dräkt som Shadows of the Empire-Luke-gubben har på sig? Den var inte med i serietidningen. |
Report to Moderator  |
|
|
FLUX
Invånare i Galaxen

Coruscant
Posted - 2003/05/05 : 00:41:02
|
quote: Originally posted by OOM-9
Hej alla här hur har ni det och jag har en at-st hur målar man den bäst svara sanarast
hej hopp  
hej du där jag har det bra och du kan måla din at-st med färg förslagsvis om du du måste måla den förståss annars kan du klistra fast klistermärken men frågan är vad det är för slags at-st du har kanske en byggsats eller en actionfigur-leksak vad vet jag?
Visst blir det jobbigt att läsa när man inte använder punkter?
Maximum firepower.
Report to Moderator  |
|
|
Menace
Invånare i Galaxen

Dagobah
Posted - 2003/05/05 : 00:43:37
|
quote: Originally posted by Jan S
Vad är det för röd dräkt som Shadows of the Empire-Luke-gubben har på sig? Den var inte med i serietidningen.
Nu är jag ganska trött när jag svarar och det var ett tag sedan jag läste SotE. Men i boken tar Luke en uniform från Prince Xizors vakter för att kunna infiltrera hans borg utan att bli upptäckt. Det är den uniformen och händelsen som figuren är baserad på om jag inte minns helt fel.
#2. Hasbroklubben - Vice President
|
Report to Moderator  |
|
|
mysteek
Invånare i Galaxen

Dagobah
Posted - 2003/05/09 : 11:23:58
|
Hola,
Jag undrar bara om nån vet varför de e lite svårt att få tag i saker med Yoda, e han mer populär som samlarobjekt eller tilverkar dom inte lika mycket av honom? ..nån som har en tanke?
Igentligen i det långa loppet är det juh kul, då blir det mer en utmaning i samlandet.. men ändå så är det lite irriterande ibl när man inte hittar nått så här i början... jag har relativt nyligen påbörjat mitt samlande på Yoda. |
Report to Moderator  |
|
|
vespass
Invånare i Galaxen

Bespin
Posted - 2003/05/09 : 12:42:43
|
quote: Originally posted by mysteek Jag undrar bara om nån vet varför de e lite svårt att få tag i saker med Yoda…
Tjena!
Tror inte att Yoda är mer populär än vad de andra huvukaraktärerna är. Syftar du på "vintage" eller nytillverkat? Kan inte erinra mig om att det är så mycket gjort bland vintage med Yoda. Han finns t ex bara i en profil bland 3 3/4-figurerna, samtidigt som resten av "kändisarna" finns i ett antal kreationer.
Bland nytillverkat så finns det säkert allt, från nyckelringar till badskum. Det mesta finns att köpa på mässor och internet, som tex eBay och Tradera.
En annan som fastnat för Yoda-stuff… ----> click!
Fokus skall vara svårt, annars tar letandet slut för fort…

|
Report to Moderator  |
|
|
Fobbo-the-fobical
Nykomling i Galaxen

Sweden
Posted - 2003/05/11 : 19:30:29
|
hej allihopa... jag har länge funderat på att seriöst börja samla på starwars figurer,och nu skulle jag gärna uppskatta att om ni ville hjälpa mig lite... tillexempel vilka figurer som är riktigt värdefulla, bra sidor och almänna tips om detta.. Tack på förhand / fobbo the fobical
Edit: kan påpeka att jag huvudsakligen kommer samla på vintage figurer.. |
Edited by - Fobbo-the-fobical on 2003/05/11 19:37:07 |
Report to Moderator  |
|
|
zuckuss
Invånare i Galaxen

Tatooine
Posted - 2003/05/11 : 20:22:51
|
Tjena!
Kul med lite flera som vill samla
Här är några bra sidor för information: www.rebelscum.com Bra forum där man kan få massor av hjälp.
www.toysrgus.com Bra sida för den som intresserar sig för lite dyrare saker,prototyper tex. Massor med härliga bilder att kolla på hur som helst.
www.12back.com Vädigt bra bildarkiv.
För värden och liknande kan man kolla www.ebay.com och klicka sig fram till avslutade auktioner.
Framför allt är det dom såkallade Last 17 som är dyra,helt enkelt dom 17 sista som släpptes i vintage serien. Sen finns det enstaka variationer som inbringar stora pengar.
Om det är något mer du/ni undrar över så är det bara att fråga på 
-David
#3.Kennerklubben-? |
Report to Moderator  |
|
|
storafoten
Invånare i Galaxen

Tatooine
|
|
Inquisitor
Invånare i Galaxen

Posted - 2003/05/17 : 00:20:57
|
Nu är jag ganska trött när jag svarar och det var ett tag sedan jag läste SotE. Men i boken tar Luke en uniform från Prince Xizors vakter för att kunna infiltrera hans borg utan att bli upptäckt. Det är den uniformen och händelsen som figuren är baserad på om jag inte minns helt fel.
"Coruscant Guard" vill jag minnas att dessa vakter kallas. Skulle tro att de fungerar som en slags polisstyrka på Coruscant. |
Report to Moderator  |
|
|
FLUX
Invånare i Galaxen

Coruscant
Posted - 2003/05/17 : 00:37:42
|
quote: Originally posted by storafoten
Vet någon om det kommer gå att köpa den här R2-D2 i Sverige?? http://www.r2droidfactory.com/ Det är väl tveksamt om någon kommer att plocka in den?
Jag jobbar som sagt på Toys "R" Us. Jag har TOP-nejat (vilket innebär att vi skickar listor över saker som inte vi säljer men som kunder efterfrågar) den här mysiga leksaken massa gånger. Men det verkar inte som inköparna kommer att köpa hem den... Jag antar att den inte direkt räknas som leksak i den bemärkelsen.
Maximum firepower.
Report to Moderator  |
|
Topic  |
|