starwars.nu
NyheterForum
FilmernaGuide
LeksakerSpel
LitteraturRedaktionen

starwars.nu forum
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Private Messages | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 LEKSAKER & SAMLAROBJEKT
 Star Wars : leksaker
 Frågetråd om allt som har med leksaker att göra
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 18

FLUX
Invånare i Galaxen

Coruscant

Posted - 2004/02/17 :  22:56:37  Show Profile Send FLUX a Private Message  Reply with Quote
vespass: En sådan där (men komplett) har jag med någonstans i föräldrahemmet. Det är mycket riktigt övre delen av en badrumsflaska. Tror att den är från 1994.96 någonstans. Riktigt ful. :)

Och nu. En fråga!

Äntligen har jag fått hem min Lumat. Så nu är figursamlingen komplett (förutom Blue Snaggletooth och Vinyl Jawa). jag har sett bilder på både bruna och gråa pilbågar till Lumat. Finns det variationer, eller är det fuffens med någon av färgerna?

VINTAGE ÜBER ALLES!

http://collection.homeip.net

Edited by - FLUX on 2004/02/17 23:02:13
Report to Moderator Go to Top of Page

Lady Vader
Invånare i Galaxen

Coruscant

Posted - 2004/02/18 :  01:47:58  Show Profile Send Lady Vader a Private Message  Reply with Quote
Ja, är nog från den tidsperioden, för jag har en snarlik, men bara Darth Vader. En julklapp jag fått för ett antal år sedan. Darth Vader hade en hål under hans "fötter" eller vad man nu skall säga det, och står på en asful oregelbunden halvsfärformad (mer som ellips eller nåt) flaska, som förmodligen skall föreställa Dödsstjärnan...

---
Att man är Star Wars-fan betyder absolut inte att man per automatik också är fan av Sagan om Ringen.

roger
Invånare i Galaxen

Posted - 2004/02/22 :  14:43:03  Show Profile Send roger a Private Message  Reply with Quote
Största vintage skeppet?

Ironfist
Invånare i Galaxen

Posted - 2004/02/22 :  15:26:45  Show Profile  Send Ironfist an ICQ Message Send Ironfist a Private Message  Reply with Quote
Imperial Shuttle skulle jag tippa på.

Luke Skywalker1138
Invånare i Galaxen

Tatooine

Posted - 2004/02/24 :  08:35:57  Show Profile Send Luke Skywalker1138 a Private Message  Reply with Quote
Jag tror att det är AT-AT men jag är inte säker....

You´ve failed your highness, I am a Jedi like my father before me. Numera Spoilerfri till EpisodeIII!!!
http://community.webshots.com/user/lukeskywalker1138 min lilla samling

vespass
Invånare i Galaxen

Bespin

Posted - 2004/02/26 :  13:01:08  Show Profile Send vespass a Private Message  Reply with Quote

Ohoj RS-folket!…

Inloggningshjälp. Vet att jag är registrerad då någon upptäckte
mig. Kommer inte ihåg att jag fick någon password eller så. Har
prövat "alla" mina e-addresser för att få pass eller user, men RS
känns inte vid något.

Någon som kommer ihåg vad för namn jag reggat mig som?
Och hur fungerar det egentligen?…

Lady Vader
Invånare i Galaxen

Coruscant

Posted - 2004/02/26 :  13:26:53  Show Profile Send Lady Vader a Private Message  Reply with Quote
En företag säljer en reproduktion-Blythe, som bara går att få tag på hos dem. Det som gjorde mig intresserad var priset, det är till och med billigare än de japanska Blythes (som i sin tur inte är repros utan fortsättning)

Blythe

Men jag blev jävligt arg när jag läste om huruvida de skeppar utomlands. Jo det gör de glatt säger de. Det tillkommer bara 40 dollar.

Jag blev så jävla arg, 40 dollar extra bara för att man inte bor i USA? Kan företag göra så? Säkert tillkommer det också häftig fraktkostnad.

Tycker ni att jag ska påpeka det för dem att man faktiskt inte kan ta 40 dollar extra i avgift bara för att någon bor utanför USA?

Och till er som ser rött bara ni ser ordet Repro: Jag köper inte den för att den är en reproduktion på Kenner-Blythe utan för att det är en Blythe, en docka jag vill ha och jag kommer att öppna lådan och leka med dockan så det är knappast frågan om att sälja vidare och lura folk. Och skall man leka med sakerna så gör man det bättre i att leka med reproduktioner och låta vintageprylarna vara.
---
Att man är Star Wars-fan betyder absolut inte att man per automatik också är fan av Sagan om Ringen.

Edited by - Lady Vader on 2004/02/26 13:29:27

Johan
Invånare i Galaxen

Hoth

Posted - 2004/02/26 :  17:15:59  Show Profile Send Johan a Private Message  Reply with Quote
Vespass
Du kan ange ett "login name" som inte är samma som ditt
sk "public displayed name". Brukar du använda något speciellt
namn när du reggar dig? Annars får du helt enkelt skapa
ett nytt konto, "that_guy_from_sw.nu"? ;)

---
Johan
toysare

vespass
Invånare i Galaxen

Bespin

Posted - 2004/02/26 :  20:25:28  Show Profile Send vespass a Private Message  Reply with Quote

Hmm… okej då…

Tycker att det var lite kluddigt när jag reggade mig sist.

Lady V
Nej, det är ganska meningslöst att protestera. Kan gå
med privatister men e-shoppar brukar ha sina "regler".
Men bara lugn, allt nytt dyker upp på eBay någon tid efter
eller rentav samma dag. Scavengers finns det gott om
därborta, landet i väst…

Lady Vader
Invånare i Galaxen

Coruscant

Posted - 2004/02/26 :  20:55:07  Show Profile Send Lady Vader a Private Message  Reply with Quote
Vespass:
Jo jag tänkte väl det. Ja då får det bli fortsättning på jakten efter en Blythe som båda är billig och som jag gillar. Kollar Ebay titt som tätt, men inte så mycket utbud.

---

Luke Skywalker1138
Invånare i Galaxen

Tatooine

Posted - 2004/02/27 :  09:06:11  Show Profile Send Luke Skywalker1138 a Private Message  Reply with Quote
Jag undrar vad vintage gubbarna kostade när dom kom?
Är det någon som vet?

You´ve failed your highness, I am a Jedi like my father before me. Numera Spoilerfri till EpisodeIII!!!
Bilder på mina prylar

Johan
Invånare i Galaxen

Hoth

Posted - 2004/02/27 :  16:03:18  Show Profile Send Johan a Private Message  Reply with Quote
Har för mig att de låg runt 25-29kr/st.

---
Johan
toysare

vespass
Invånare i Galaxen

Bespin

Posted - 2004/02/29 :  22:52:03  Show Profile Send vespass a Private Message  Reply with Quote

Läste ett kåseri om en samlares barndom. Han dryftade om $ 3 styck…

NIce price. Skall se om jag hittar min tidsmaskin…

ghazkull
Invånare i Galaxen

Sweden

Posted - 2004/03/01 :  08:38:44  Show Profile Send ghazkull a Private Message  Reply with Quote
Jag vill precis som Johan säger få det till att ca-priset var ca 25-30kr.

Priset var lite högre på landsbygden.
Kommer ihåg att den lokala tobaksaffären sålde dom något dyrare än Käpphästen i Malmö.

Vid ett tillfälle så dammsög jag och min kompis som var "nyckelbarn" hans föräldrars hus efter småslantar så att han kunde köpa två(2!) gubbar på samma gång. Han var ju inte KLOK!-Det var ju jättemycket pengar!

Samma polare hade en storebror som ägde fyra figurer. Dom lånade vi när han tröttnat; stormtrooper, Vader, Tusken och en trasig jawa Utan Tygkappa.Hade förmodligen haft en sån där mesig vinylkappa en gång i tiden,tygkappan var ju mycket tuffare och så kunde man ju få en "extra" jawa genom att ställa tygkappan för sig själv!

-------------------------------------------------------
Bilder på Ghazzas prylar

actionfigurez
Nykomling i Galaxen

Sweden

Posted - 2004/03/01 :  11:48:43  Show Profile Send actionfigurez a Private Message  Reply with Quote
Jag har kvar lite gamla cardbacks från figurer som jag själv köpte.
De flesta pillade jag bort prislapparna på men en del blev kvar.

http://community.webshots.com/photo/72605162/72605583PXjdFN
http://community.webshots.com/photo/72605162/72605621UwNbWW

/Perre

------------------------------
http://fly.to/actionfigurez

Edited by - actionfigurez on 2004/03/01 18:02:31

roger
Invånare i Galaxen

Posted - 2004/03/01 :  17:18:55  Show Profile Send roger a Private Message  Reply with Quote
Här kommer ännu en efterlängtad fråga ifrån mig om vad saker kostar...
Vad kostar komplett vintage Millennium Falcon och vilka mått har den?

Krristina
Invånare i Galaxen

Alderaan

Posted - 2004/03/01 :  23:49:54  Show Profile Send Krristina a Private Message  Reply with Quote
Har en som mäter ca 40-50cm....

Echobase.nu
Invånare i Galaxen

Posted - 2004/03/04 :  13:09:26  Show Profile Send Echobase.nu a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Luke Skywalker1138

Jag undrar vad vintage gubbarna kostade när dom kom?
Är det någon som vet?

Kenners rekommenderade utpris till butikerna var ynka 2$. Billigt redan då faktiskt. Allt för att alla skulle ha råd och kunna köpa i princip allt som släpptes, med facit i hand kan man ju lugnt konstatera att det fungerade.

Ibland skulle man sjukt gärna vilja ha sig en liten tidsmaskin

vespass
Invånare i Galaxen

Bespin

Posted - 2004/03/04 :  18:54:41  Show Profile Send vespass a Private Message  Reply with Quote

Ronner

Är det du som är Burmas på Tradera?

Kan vara intresserad av din AT-AT…

Ronner
Invånare i Galaxen

Coruscant

Posted - 2004/03/04 :  20:35:39  Show Profile Send Ronner a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by vespass

Ronner

Är det du som är Burmas på Tradera?

Kan vara intresserad av din AT-AT…

Trodde du visste det

Trelleborgs Collectors

vespass
Invånare i Galaxen

Bespin

Posted - 2004/03/09 :  19:43:55  Show Profile Send vespass a Private Message  Reply with Quote

Fick hem lite POTF2-figurer. På vissa av figurerna
så är det enligt säljaren Yak Face namn felstavat.

"These were the first Freeze Frames to come out,
and are more rare than the corrected "SAELT-MARAE"
spelling on the back of FREEZE FRAME Cards. "

Hur ovanligt är detta och kom det några ut i Europa
med samma fel?

Any one out there?… Any POTF2collector?…

Echobase.nu
Invånare i Galaxen

Posted - 2004/03/09 :  20:09:37  Show Profile Send Echobase.nu a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by vespass
Any one out there?… Any POTF2collector?…

Började samla på mig lösa POTF2 figurer för något år sedan, ville först o främst ha alla figurer som inte kommit ut i andra serier. Nu kommer ju dock varenda jävla figur ut igen och igen och igen fast på något nytt kort och om där är någon ändring så är det ny painting eller lite ny head sculpt. Jag blir förbannat, kan inte Hasbro sluta att släppa samma figur om och om igen. Man blir ju sjukt stressad.

Oj lite of ämne. För att svara på dig så är jag inte längre någon POTF2 samlare, displayar dock fortfarande stolt alla mail-ins, min bantha och ronto... Har heller inte hört talas om några speciella värdefulla feltryckningar på yaken.

mattias - the good echoboy

vespass
Invånare i Galaxen

Bespin

Posted - 2004/03/10 :  20:06:53  Show Profile Send vespass a Private Message  Reply with Quote
Öhh… tack?…

FRÅGA

Vad är den svarta prylen med ESB-märket?…

Luke Skywalker1138
Invånare i Galaxen

Tatooine

Posted - 2004/03/15 :  16:31:33  Show Profile Send Luke Skywalker1138 a Private Message  Reply with Quote
Har inte sammlat på gubbar så länge så jag undrar om 600 kr är billigt för en komplett Luke Stormtrooper?

Bilder på mina prylar

Ironfist
Invånare i Galaxen

Posted - 2004/03/15 :  17:13:08  Show Profile  Send Ironfist an ICQ Message Send Ironfist a Private Message  Reply with Quote
Det är ett normalt pris inom Sveriges gränser, Luke.

Page: of 18 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
starwars.nu forum © 2001-2007 starwars.nu Go To Top Of Page
1.3 Snitz Forums 2000