| Author |
Topic  |
|
vespass
Invånare i Galaxen

Bespin
Posted - 2004/01/08 : 20:58:03
|
Springer på 12" figurer ibland. Hur är prisbilden på dem och finns det någon marknad här hemma i Svedala? Vi snackar både vintage och de "nye"…
Tvekade på dessa, var det något att ha?… >>>>> click!

|
Report to Moderator  |
|
|
FLUX
Invånare i Galaxen

Coruscant
Posted - 2004/01/09 : 00:00:28
|
quote: Originally posted by vespass
Springer på 12" figurer ibland. Hur är prisbilden på dem och finns det någon marknad här hemma i Svedala? Vi snackar både vintage och de "nye"…
Tvekade på dessa, var det något att ha?… >>>>> click!

Jag tycker att 12" verkar riktigt snygga. Detaljrikedommen är ju aningen bättre än våra kära gamla småfigurer. Det enda som är synd är att de tar nog upp en del plats. Men att ha några få på hyllan är ingen omöjlighet för min del. 12" är nog bland det enda som jag kan tänka mig att köpa icke-vintage. Då gärna imperie-soldater... 
Maximum firepower.
http://collection.homeip.net |
Report to Moderator  |
|
|
ghazkull
Invånare i Galaxen

Sweden
Posted - 2004/01/12 : 09:00:29
|
Fråga gällande AFA;
Är en afa-graderad förpackning svetsad runt kanterna? Dvs att dom är omöjliga att öppna utan att förstöra själva caset?
Har ingen Afa och har heller aldrig sett någon sådan i "verkligheten".
Vad tycker folket här inne om sådana fp? Är dom bara onödigt dyra?
Dom verkar ju vara tämligen ovanliga här i Sverige...
AFA?...http://www.toygrader.com/howtosubmit.cfm
------------------------
Jag har faktiskt inte köpt en enda figur det här året. Ska bli kul och se hur länge man kan hålla sig... |
Report to Moderator  |
|
|
zuckuss
Invånare i Galaxen

Tatooine
Posted - 2004/01/12 : 16:43:07
|
Jag har 1 Afa gubbe,betalade inget premium för den,fick den för i stort sett marknadspris.
Ja,du måste förstöra caset om du ska få ut gubben.
Jag tycker att det är löjligt att betala mycket mer för en afa gubbe,visst får man garanterat en bra gubbe om man köper en högt graderad figur men det har ju förlorat alla proportioner.
Jag kan tänka mig att betala 10-15% extra för en afa gubbe för caset och för säkerheten men uppenbarligen finns det dom som är beredda att betala bra mycket mer.
Ska väl säga det dock att det finns fyndchans på gubbar med afa 80 och lägre,man får trots allt ett riktigt snyggt case. |
Report to Moderator  |
|
|
sponsra
Nykomling i Galaxen
Posted - 2004/01/16 : 12:21:40
|
Jag har en Vintage Ewokby. Komplett men utan kartong. Jag har dock ingen aning om vad den är värd. Nån som har en ide?
|
Report to Moderator  |
|
|
Ironfist
Invånare i Galaxen

Posted - 2004/01/16 : 12:35:14
|
Den är verkligen helt komplett? Med alla små tillbehör?
Jag skulle säga att en ~500-600kr bör du få för den. Kanske t.o.m lite högre. Men svenskarna betalar sällan fantasipriser man ibland ser på eBay.
 |
Report to Moderator  |
|
|
helloween
Invånare i Galaxen

Sweden
Posted - 2004/01/18 : 22:06:16
|
Morsning!!
Jag har några frågor om star wars Action Fleet saker. Funderar nämligen att börja samla på just sådana som komplement till star wars modellsamlandet.
Hur höga är dom ungefär och är skalan på dessa saker samma på alla?? Tex är figurerna lika stora ell små kanske man ska säga.  Är skeppen skalenliga jämtemot varann? Funderar nämligen på att kanske bygga nåt typ diorama med just action fleet saker.
|
Report to Moderator  |
|
|
vespass
Invånare i Galaxen

Bespin
Posted - 2004/01/20 : 19:55:37
|
Helloween Sorry inte mitt fack riktigt. Men jag har för mig att Zuckuss har bra pejl på de små rackarna. Vi får väl se när han tittar in…
..................................
Har lurkat på lite bland trekkernördarnas forum. Det var visst en diskussion om ett ställe i STHLM som heter Nostalgipalatset, typ liknar ett loppisställe. Där kunde man fynda lite. En snubbe hade hittat en A-vinge för ynka 20:-, låter väl otroligt, men... vem vet?
Någon som känner till stället? Är det bra?...
http://www.nostalgipalatset.com/ ( Under ombyggnad…)

|
Report to Moderator  |
|
|
zuckuss
Invånare i Galaxen

Tatooine
Posted - 2004/01/20 : 19:59:59
|
Helloween:
Jag vet inte så rysligt mycket om Action Fleet,men dom är himla häftiga. Alla håller inte en speciell skala,tex är en at-at bara aningen större än en Darth Vader Tie fighter och liknande. Gubbarna är aningen större än Micro Machines gubbar.
Det skulle nog kunna bli ett riktigt häftigt diorama om du bara kör på skepp och skippar marksaker.
Vespass: Jag har varit där en gång för många år sedan,ganska sunkigt ställe om du frågar mig. Jag tror att det är så att det är flera handlare som står och säljer där så det är ju inte omöjligt att nån inte vet vad man ska ta för en sån. En av säljarna där ifrån har stått och sålt på båda Stockholmsmässorna så det finns ju kunnigt folk i krokarna. Personen som köpte den hade väl tur helt enkelt. |
Report to Moderator  |
|
|
Rickard
Invånare i Galaxen

Sweden
Posted - 2004/01/20 : 21:00:07
|
Finns det nån sida på internet med info om vilka olika variations som finns på Vintage-gubbar? T ex Obi-Wan som finns med vitt och grått hår.
Jag har en Leia Boussh som har gröna ben istället för bruna, vore intressant att veta om det är något känt fenomen (värdefullt kanske? ) eller om det bara är en missfärgning/blekning. |
Report to Moderator  |
|
|
ghazkull
Invånare i Galaxen

Sweden
Posted - 2004/01/21 : 08:11:50
|
quote: Originally posted by Rickard
Finns det nån sida på internet med info om vilka olika variations som finns på Vintage-gubbar? T ex Obi-Wan som finns med vitt och grått hår.
Jag har en Leia Boussh som har gröna ben istället för bruna, vore intressant att veta om det är något känt fenomen (värdefullt kanske? ) eller om det bara är en missfärgning/blekning.
Du kan ju titta lite på den här sidan (om du inte redan gjort det):
http://www.rebelscum.com/VINfigures.asp
------------------------------------------------------- http://community.webshots.com/user/ghazkull100 |
Report to Moderator  |
|
|
vespass
Invånare i Galaxen

Bespin
Posted - 2004/01/21 : 19:44:40
|
Flux
Vet du om POTF2 Deluxe som man nu hittar på BR kommer till TRU eller är det endast de som får dem? Förresten, finns BR uppåt landet?
Såg att de har nu fått in Deluxe Probe Droid också, ganska cool och vad jag ser på försäljare utomlands så tingar de ett högre pris än de 64:- som de säljs nu. Hmm… kanske jänkarna är lite sugna på Trilogo-versioner?…

|
Report to Moderator  |
|
|
zuckuss
Invånare i Galaxen

Tatooine
Posted - 2004/01/21 : 19:51:58
|
Br finns uppåt landet,dom köpte ju upp gamla fina Stor och Liten så dom finns lite överallt nu för tiden.
Kommer ihåg när man var liten palt och åkte till Malmö för att hälsa på släktingar och man fick gå på 'exotiska' BR :)) |
Report to Moderator  |
|
|
FLUX
Invånare i Galaxen

Coruscant
Posted - 2004/01/21 : 20:46:35
|
quote: Originally posted by vespass
Flux
Vet du om POTF2 Deluxe som man nu hittar på BR kommer till TRU eller är det endast de som får dem? Förresten, finns BR uppåt landet?
Visste inte ens att BR hade dom! Men om BR fått in så är det nog bara en tidsfråga innan vi får in dom. Ska undersöka lite närmare imorgon...
BR finns nog snart i de flesta större städer. TOP TOY expanderar som bara den. Vi köper upp alla små leksakshandlare. 5 nya BR-butiker i Norge öppnar i april exempelvis. :)
VINTAGE ÜBER ALLES!
http://collection.homeip.net |
Report to Moderator  |
|
|
vespass
Invånare i Galaxen

Bespin
Posted - 2004/01/25 : 12:34:48
|
Undran…
Hur kan det vara så att loggan är på olika språk? Vem har tillverkat den?…
>>>>> click!

|
Report to Moderator  |
|
|
zuckuss
Invånare i Galaxen

Tatooine
Posted - 2004/01/25 : 15:00:08
|
Kanadensisk utgåva.
Personligen gillar jag deras "offers" bäst av alla. Blir mycket snyggare än de amerikanska.
Kolla www.kennercanada.com för mer information. |
Report to Moderator  |
|
|
Johan
Invånare i Galaxen

Hoth
|
|
vespass
Invånare i Galaxen

Bespin
Posted - 2004/01/25 : 19:29:10
|
Tack för hjälpen boys…
Hmm…
Följde en auktion på en PBP som Palitoy_12 hade nyss. Tyckte jag väl kände igen kortet. Han hade själv ropat in den för att sedan lägga ut den igen, utan respris. Så förlorade han ett par hundra på det.
Varför? Den gick ju dyrt första gången. Någon tanke?…
>>>>> 040111 | 040125
( Ingen Hoth rescue Johan? )

|
Report to Moderator  |
|
|
vespass
Invånare i Galaxen

Bespin
Posted - 2004/01/30 : 10:21:02
|
Värme Någon som har uppmätt värmen i ert samlarskåp? Jag har 25W päronlampor i mitt och det blir ganska häftigt varmt därinne. Man har ju som många andra gjort att placerat merparten av figurerna i ögonhöjd och då närmast ljuset. Det skall ju inte påverka gubbarna, eller?

|
Edited by - vespass on 2004/01/30 10:21:28 |
Report to Moderator  |
|
|
Luke Skywalker1138
Invånare i Galaxen

Tatooine
Posted - 2004/01/31 : 15:51:24
|
Vet ni Nån affär i Göteborg där dom säljer Star Wars prylar?
You´ve failed your highness, I am a Jedi like my father before me. |
Report to Moderator  |
|
|
Ironfist
Invånare i Galaxen

Posted - 2004/02/01 : 00:03:21
|
Vespass: Jag testade att ha min lampa på i mitt skåp igår (samma som du 25W päron såvitt jag vet). Och jag fick inte upp någon oroväckande temperatur. Mitt skåp har visserligen en del ventilation då glas- dörrarna inte är helt tätt ihop lixom "gångjärnen" som gör en springa.. Ditt skåp kanske är supertätt?
Luke Skywalker: Dolores vid Järntorget säljer vintage och även allt annat möjligt skit och Udda Ting på Pörrgatan numero uno Andra Långgatan har lite grann.
 |
Report to Moderator  |
|
|
Lady Vader
Invånare i Galaxen

Coruscant
Posted - 2004/02/01 : 02:13:54
|
Mer om vintage i Göteborg: På Kvibergsmarknaden finns det vintage. En nisse har en barnboksstånd där och han har en liten skåp med ett antal vintagefigurer till salu.
--- Spoila mig och du är dödens. |
Report to Moderator  |
|
|
vespass
Invånare i Galaxen

Bespin
Posted - 2004/02/01 : 11:59:12
|
Iron Jag har monterat in en armatur från en bokhylla. Det betyder att jag har tre stycken lampor i rad. Och så har jag även skurit glashyllorna så att de nästan "touchar" dörren, med följden att det inte är någon vidare luftcirkulation i skåpet.
Kanske man skulle stoppa in en kylfäkt ala dator?… 
Men frågan kvarstår om värme kan påverka figurerna?

|
Report to Moderator  |
|
|
frankisvader
Invånare i Galaxen

Sweden
Posted - 2004/02/01 : 13:01:39
|
quote: Originally posted by Lady Vader
Mer om vintage i Göteborg: På Kvibergsmarknaden finns det vintage. En nisse har en barnboksstånd där och han har en liten skåp med ett antal vintagefigurer till salu.
Hur är priserna?
MvH Frank is Vader |
Report to Moderator  |
|
|
Lady Vader
Invånare i Galaxen

Coruscant
Posted - 2004/02/01 : 13:46:59
|
frankis: iron kan bättre svara på din fråga. 
--- Spoila mig och du är dödens. |
Report to Moderator  |
|
Topic  |
|